En del av de uppgifter som samlas in av denna leverantör är avsedda för personalisering och mätning av annonseringseffektivitet.
En del av de uppgifter som samlas in av denna leverantör är avsedda för personalisering och mätning av annonseringseffektivitet.
En del av de uppgifter som samlas in av denna leverantör är avsedda för personalisering och mätning av annonseringseffektivitet.
En del av de uppgifter som samlas in av denna leverantör är avsedda för personalisering och mätning av annonseringseffektivitet.
Du vet väl att du kan få kurser anpassade speciellt för ditt företag?
Klicka härLär dig leda med tydlighet, empati och resultat. Vill du bli en trygg och framgångsrik ledare som både inspirerar och skapar resultat? I dagens föränderliga arbetsliv krävs det mer än traditionellt ledarskap – du behöver verktyg för att hantera svåra samtal, bygga psykologisk trygghet och få dina medarbetare att ta ägarskap över sitt arbete.
I denna workshop på endast tre timmar får du praktiska metoder för att leda med tydlighet och empati, hantera konflikter och utveckla en arbetsmiljö där människor presterar utan att bränna ut sig. Du lär dig hur du stärker motivationen i ditt team, ger feedback som verkligen landar och skapar en positiv kultur som driver både engagemang och produktivitet.
Serena Mon de Vienne har över tio års erfarenhet av ledarskapsträning och har utbildat chefer och ledare från bland annat AFRY, Lexit Group och Försvarsmakten. Hon är författare till boken Framgångsrika samtal och expert på att träna ledare i hur man kommunicerar med tydlighet, empati och genomslagskraft.
- Konkreta verktyg för att leda med tydlighet och trygghet i en föränderlig arbetsmiljö.
- Strategier för coachande ledarskap som stärker medarbetarnas motivation och självledarskap.
- Tekniker för att hantera konflikter och svåra samtal utan att skapa motsättningar.
- Insikter i hur du ger feedback som skapar utveckling och stärker relationer.
- Modeller för att bygga psykologisk trygghet och främja samarbete i teamet.
- Effektiva sätt att prioritera, planera och arbeta smartare för att undvika stress och ineffektivitet.
Stockholm
4 juni
pris 5900 SEK
Kommunikationsverktyg till chefer från en av Sveriges bästa utbildare. Rekommenderar utbildningen varmt!
Mikael Andersson, HR-ansvarig Schibsted
Av den enkla anledningen att vår tid kräver det. Mycket tyder på att vi även i framtiden kommer att arbeta mer hemifrån. Genom att lära dig grunderna och få nycklar i ett kommunikativt ledarskap kan du skapa (digitala) möten som dina anställda ser fram emot.
Kommunikativt ledarskap innebär att du lär dig att föra en dialog med dina anställda. Det innebär att du ger och tar feedback samt att du involverar alla medarbetare i beslut som fattas. Nyckeln till ett kommunikativt ledarskap ligger i att hitta rätt kommunikation och att anpassa den till mottagaren.
Forskning visar att kommunikativt ledarskap leder till bättre resultat för företag – och en bättre arbetsmiljö för de anställda. Genom att öppna upp för dialog skapas en delaktighet och en vi-känsla skapas. Kommunikativt ledarskap föder engagemang och motivation!
Ledarskap, oavsett i vilken form, går att lära sig genom träning och genom att man förstår vilka verktyg som ska användas. En vanlig missuppfattning är att man föds till ledare. Man kan födas med bättre egenskaper eller förutsättningar att leda, men det handlar om mer än så – man måste lära sig att leda på rätt sätt också. Det krävs kunskap och träning.
Det går att lära gamla hundar att sitta. Det hårda och mer diktatoriska ledarskapet håller – tack och lov – på att försvinna. Vi vet att ett mer kommunikativt ledarskap fungerar bättre. Det bästa av allt är att det går att lära sig grunderna i detta och ta nästa steg i det egna ledarskapet.
Att leda digitalt innebär helt nya utmaningar för chefer. Många känner sig obekväma och saknar den pondus och det självförtroende man normalt har vid fysiska möten. Det handlar om nya utmaningar och att hitta rätt kommunikation för att tackla dem. Genom att lära sig knepen kan man få medarbetarna att se fram emot varje möte i exempelvis Zoom eller Teams.
Ledarskap innebär utmaningar och varje arbetsdag kan bjuda på nya sådana. Det kan handla om konflikter, hur man hanterar informella ledare samt att ge och ta emot kritik. Det är frågor som ingår i ett ledarskap och som man måste lära sig att hantera.
Retorik betyder konsten att övertyga. Det är en viktig ingrediens i ett kommunikativt och positivt ledarskap. Du kan, genom att använda rätt retorik, övertyga och motivera dina anställda utan att köra över dem. Retorik är en färdighet som du definitivt kan ha fördel av att kunna hantera på rätt sätt.
Alla har bättre och sämre sidor. Att göra sig själv medveten om sina sämre sidor är viktigt då det ger en möjlighet att utvecklas. Härskarteknik är ett typiskt exempel på ett sämre ledarskap. Det går att arbeta bort genom en utbildning i ledarskap.
Efter workshopen kommer du att känna en större trygghet i din ledarroll och ha skarpare verktyg för att navigera i en komplex och föränderlig arbetsvardag. Du får strategier för att kommunicera med tydlighet och genomslag, stärka teamets självledarskap och skapa en kultur där medarbetare tar ansvar och utvecklas. Med en djupare förståelse för psykologisk trygghet och motiverande feedback kan du bygga ett arbetsklimat där både prestation och välmående står i fokus. Dessutom lär du dig hur du prioriterar smartare, hanterar svåra samtal med precision och leder med balans – så att du både presterar och håller i längden.