Du vet väl att du kan få kurser anpassade speciellt för ditt företag?
Klicka här
Tycker du att det är förlegat att säga att det är ensamt på toppen? Är du trött på att ansvaret för personal faller till de som kan fatta ”tuffa” beslut på bekostnad av medarbetares mående. Har du förstått värdet i formuleringen ”humant kapital” samt genomskådat att ”mjuka värden” egentligen är kommersiella? Vill du ha verktyg för att snabbare ta din arbetsplats till samma insikter och få slagkraftiga metoder? Då är du en av de kursdeltagare som har en given plats på kursen ”Kommunikativt Ledarskap – Ge kraft och få resultat”.
Om kursledarna
Elaine Eksvärd har varit ledare de senaste 15 åren samt har 17 års erfarenhet av medial närvaro i ris och ros och 11 års erfarenhet av att få ut budskapet framgångsrikt i bästsäljande retorikböcker och sociala medier. Hon är nu verksam arkitekt av flertalet storbolags infriande av omsättningen av värdegrunden – värderande. Tillsammans med hennes och kursdeltagares samlade mångåriga erfarenheter och framgångskoncept från olika branscher kommer du komma ut med verktyg och insikter du inte vill missa. En av många verktyg och insikter Elaine levererar under kursen är inte formuleringar som ”Det kostar inte att vara snäll” utan att motsatsen är en hög kostnad för resultaten som den boskapsdrivande ledaren strävar mot. Det finns andra och bättre vägar mot tillväxt.
Serena Mon de Vienne är delägare i Snacka Snyggt och har över tio års erfarenhet som ledarskapstränare. Hon är författare till boken Framgångsrika samtal och arkitekten bakom Snacka Snyggts mest belagda öppna tvådagarskurs, med samma namn. Idag retoriktränar hon framförallt ledningsgrupper och organisationers alla ledare med exempel såsom AFRY, Lexit Groupoch Försvarsmakten. Oavsett bransch ser Serena att den gemensamma utmaningen för ledare är att driva svåra samtal med både tydlighet och empati samtidigt.
* Kursen är för förbättringsvilliga och lösningsorienterade ledare, projektledare, teamledare och HR-ansvariga.
* Kursboken som ingår blir mot slutet av dagarna handboken du kommer hålla nära tills innehållet sitter i ryggmärgen.
Stockholm
15 okt
pris 9900 SEK
Laddar...
Göteborg
14 nov
pris 9900 SEK
Laddar...
Kommunikationsverktyg till chefer från en av Sveriges bästa utbildare. Rekommenderar utbildningen varmt!
Mikael Andersson, HR-ansvarig Schibsted
Av den enkla anledningen att vår tid kräver det. Mycket tyder på att vi även i framtiden kommer att arbeta mer hemifrån. Genom att lära dig grunderna och få nycklar i ett kommunikativt ledarskap kan du skapa (digitala) möten som dina anställda ser fram emot.
Kommunikativt ledarskap innebär att du lär dig att föra en dialog med dina anställda. Det innebär att du ger och tar feedback samt att du involverar alla medarbetare i beslut som fattas. Nyckeln till ett kommunikativt ledarskap ligger i att hitta rätt kommunikation och att anpassa den till mottagaren.
Forskning visar att kommunikativt ledarskap leder till bättre resultat för företag – och en bättre arbetsmiljö för de anställda. Genom att öppna upp för dialog skapas en delaktighet och en vi-känsla skapas. Kommunikativt ledarskap föder engagemang och motivation!
Ledarskap, oavsett i vilken form, går att lära sig genom träning och genom att man förstår vilka verktyg som ska användas. En vanlig missuppfattning är att man föds till ledare. Man kan födas med bättre egenskaper eller förutsättningar att leda, men det handlar om mer än så – man måste lära sig att leda på rätt sätt också. Det krävs kunskap och träning.
Det går att lära gamla hundar att sitta. Det hårda och mer diktatoriska ledarskapet håller – tack och lov – på att försvinna. Vi vet att ett mer kommunikativt ledarskap fungerar bättre. Det bästa av allt är att det går att lära sig grunderna i detta och ta nästa steg i det egna ledarskapet.
Att leda digitalt innebär helt nya utmaningar för chefer. Många känner sig obekväma och saknar den pondus och det självförtroende man normalt har vid fysiska möten. Det handlar om nya utmaningar och att hitta rätt kommunikation för att tackla dem. Genom att lära sig knepen kan man få medarbetarna att se fram emot varje möte i exempelvis Zoom eller Teams.
Ledarskap innebär utmaningar och varje arbetsdag kan bjuda på nya sådana. Det kan handla om konflikter, hur man hanterar informella ledare samt att ge och ta emot kritik. Det är frågor som ingår i ett ledarskap och som man måste lära sig att hantera.
Retorik betyder konsten att övertyga. Det är en viktig ingrediens i ett kommunikativt och positivt ledarskap. Du kan, genom att använda rätt retorik, övertyga och motivera dina anställda utan att köra över dem. Retorik är en färdighet som du definitivt kan ha fördel av att kunna hantera på rätt sätt.
Alla har bättre och sämre sidor. Att göra sig själv medveten om sina sämre sidor är viktigt då det ger en möjlighet att utvecklas. Härskarteknik är ett typiskt exempel på ett sämre ledarskap. Det går att arbeta bort genom en utbildning i ledarskap.
Missa inte dessa två kurser om du tycker om Elaine som kursledare!